Free Shipping From 699,-

villkor & Retur Villkor

Bloomglow Cosmetics
Org.nr: 900712-8797
Adress: Genarpsgatan 4A, 212 28 Malmö
E-post: info@bloomglow.se


Köpevillkor

Följande köpevillkor gäller för dig som konsument vid beställningar på bloomglow.se. Genom att genomföra en beställning accepterar du de aktuella villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar är korrekta.

Orderbekräftelse

Efter att du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. I orderbekräftelsen hittar du detaljer om produkterna, priser samt fakturerings- och leveransadresser. Kontrollera noggrant att leveransuppgifterna, såsom adress och telefonnummer, är korrekta innan du slutför ditt köp. Observera att dessa uppgifter inte kan ändras efter att din beställning har packats och skickats. Som kund är det ditt ansvar att ange rätt information vid beställningens genomförande.

Om du upptäcker några fel i orderbekräftelsen, kontakta omedelbart vår kundtjänst via info@bloomglow.se. Varje godkänd beställning genererar automatiskt en orderbekräftelse. Om du inte mottar denna kan det bero på att en felaktig e-postadress angivits vid beställningen eller att bekräftelsen har filtrerats som skräppost.

Vid en eventuell tvist följer Bloomglow Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.


Priser

Alla priser på bloomglow.se anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Vi erbjuder fri frakt inom Sverige på beställningar över 699 kr. I frakten ingår fraktkostnad, emballage och hanteringsavgift.


Leverans och leveransförseningar

Vi skickar alla paket före kl. 17.00 varje arbetsdag, med en förväntad leveranstid på 1–3 arbetsdagar inom Sverige efter att beställningen har överlämnats till fraktbolaget.

Vid eventuella leveransförseningar ansvarar kunden för att kontakta oss för en förklaring. Observera att ingen kompensation ges för leveransförseningar. Alla våra leveranser hanteras av Postnord.


Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen gäller från det datum du hämtade ut ditt paket.

Vid utnyttjande av ångerrätten ansvarar du för returkostnaden samt för att varan returneras i oskadat skick. Om du önskar att vi hanterar returfrakten är kostnaden 79 SEK (via Postnord). Vi rekommenderar att du skickar varan spårbart och försäkrat.

Du är även ansvarig för eventuell värdeminskning som uppstår om produkten hanteras mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion.


Undantag från ångerrätten

Produkten måste vara obruten och oanvänd vid retur. Hygienprodukter får inte returneras om de har öppnats på grund av hälso- och hygieniska skäl. Vid ångerrättsförfrågan förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag för eventuell värdeminskning, om produkten hanterats mer än nödvändigt.

Värdeminskningen bedöms individuellt av oss på Bloomglow. Vid godkänd retur återbetalas beloppet inom 30 dagar.


Avbeställning

Om du avbeställer innan din beställning har packats tillkommer inga kostnader. Vid avbeställning efter packning förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för hantering och emballage. Kontakta oss via info@bloomglow.se.


Ansvarsbegränsning

Vi erbjuder ingen nöjd-kundgaranti. Det innebär att vi inte godkänner returer eller reklamationer av produkter som använts men inte uppfyllt dina förväntningar.

För att minimera risken för allergiska reaktioner rekommenderar vi att du testar produkten på ett mindre hudområde, exempelvis handleden, i 24 timmar innan användning.


Reklamationer och skadade leveranser

Vid reklamation, kontakta info@bloomglow.se. Dokumentera gärna paketets skick med bilder och filmer. Vi kan komma att begära dessa för att kunna utreda ärendet.

Instruktioner för dokumentation vid skada/saknad vara:

  • Filma ovansidan, undersidan och förseglingen innan du öppnar paketet.
  • Filma när du bryter förseglingen.
  • Filma innehållet i paketet.

Spara alltid originalemballaget. Vid skada under transport ska detta anmälas omgående till utlämningsstället eller chauffören. Skadat eller tomt paket ska vägras och skickas tillbaka till oss.

Om en vara saknas måste du kontakta oss senast två dagar efter mottagandet och skicka in bildunderlag.


Integritetspolicy

När du handlar hos oss godkänner du våra köpevillkor och samtycker till att dina personuppgifter lagras och behandlas av oss. Vi sparar aldrig dina kortuppgifter.


Force majeure

Vi är inte ansvariga för förseningar eller bristande leverans på grund av händelser utanför vår kontroll, såsom myndighetsåtgärder, strejk, brand, översvämning, krig eller liknande.


Användning av cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Cookies hjälper oss bland annat att:

  • komma ihåg dina inställningar
  • individanpassa innehåll och reklam
  • analysera användarbeteende

Vi använder även tredjepartsleverantörer i analys- och marknadsföringssyfte. Informationen används aldrig för att identifiera dig personligen.


GDPR – behandling av personuppgifter

För att vi ska kunna behandla din beställning måste vi registrera och hantera de uppgifter du lämnar. När du handlar i vår webbutik samtycker du till att vi sparar namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vid fakturaköp även person- eller organisationsnummer.

Vi delar information med våra samarbetspartners – exempelvis Postnord, Swish och Stripe – för att möjliggöra leverans och betalning. Du samtycker även till att vi använder cookies för att spara dina inställningar såsom språk, priser och valuta.